nb

8 feb. 2012

Inför seriestart

Jag hade tankar att göra en inför rapport för några dagar sedan men jag tycket det var alldeles för mycket jobb.. men nu är jag här trots allt. Jag har tyvärr inte just nu full koll på alla spelarflykter i lagen.
Jag uppdatera efterhand...


Albirex Niigata (Singapore) FC
Albirex är ett japansk lag, man gjorde en bra fjolårssäsong och hamnade på en fjärdeplats, man var länge med i toppen men tappade mycket onödiga poäng i slutet. När jag gör en översikt av laget så ser jag att många av de tongivande spelarna har flyttat tillbaka till japan, såsom S. Ihata, B. Suzuki Castanheira, T. Inui som tillsammans gjorde 48 av 80 mål.
Albirex kallas i folkmun för "White Swan" 



Balestier Khalsa FC
Balestier gjorde en av sina sämsta säsonger förra året och hamnade på en tionde plats. Till i år har huvudtränaren Salim Moin och huvuddelen av truppen gjort sitt och in kommer flera nya spelare. Man hoppas således på en nystart.
Balestier har en av S-Leagues bästa mittbackar i Paul Cunningham.

Balestier kallas för "Tigers"



 
Courts Young Lions
Young Lions är ett lag enbart bestående av unga spelare mellan 19-23. Fjolårssäsongen hamnade man på en nionde plats, vilket inte är mycket att diskutera om. Till detta året har man frångått sin princip att inte ta in några importer, in har bl.a dansken Benjamin Kristoffersen Lee och skotten Jonathan Toto kommit.



Brunei DPMM FC
Laget från Brunei är åter tillbaka S-League. Man spelade här säsongen 2009 och lyckades vinna Singapore League Cup, men sedan tvingades man att dra sig ur S-League när fem matcher återstod av säsongen efter FIFA upphävde Football Association of Brunei Darussalam för statliga inblandning i dess angelägenheter och därmed spärra lag från Brunei från att delta i utländska tävlingar. Alla klubbens liga resultat för 2009 har därför strukits.



Geylang United
Geylang slutade på en åttonde plats förra säsongen. Det känns som man är i en nedåtgående spiral och jag tror man kommer få det tufft i år. Man har ingen utpräglad målskytt, förra årets bästa Byung-Euk Jeon (10 mål) har lämnat.
Geylang kallas i folkmun för "Eagles" 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar